سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
امامی

حوزه/ حجت‌الاسلام امامی گفت: اساس جدال‌ها و جنگ‌های بزرگ جهان مبتنی بر نوع انسان شناسی مکتب‌هاست و دیدگاه اسلام نسبت به انسان و نوع انسان شناسی معجزه بزرگ دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام منصور امامی امروز در جلسه کارگروه الگوی حکمرانی اسلامی، سیره پیامبر اعظم(ص)، تمدن نوین اسلامی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دیدگاه اسلام این است که حکم و قانون مال خداست و نظام‌های متعددی برای بشر حکومت کرده‌ و قانون گذاری کرده‌اند که پر از اشکال و اختلاف است و بهترین قانون را اسلام بیان کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: اساس جدال‌ها و جنگ‌های بزرگ جهان مبتنی بر نوع انسان شناسی مکتب‌هاست و دیدگاه اسلام نسبت به انسان و نوع انسان شناسی معجزه بزرگ دین است.

وی با تأکید بر اینکه امکان ندارد بدون تعریف انسان به حکمرانی برسد، ادامه داد: از بزرگترین معجزات اسلام انسان شناسی است و اگر بتوانیم انسان قرآنی و محمدی را تبیین کنیم، قطعا جامعه انسانی این انسان را قبول خواهد کرد و اسلام مانند عطر خوب منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام امامی با بیان اینکه انسان شناسی مهم‌ترین مقوله ماست، اظهار کرد: انسانی که‌در مسیحیت تعریف می‌شود انسانی است که با گناه متولد و راهی برای سعادت ندارد، جز با ایمان آوردن به تثلیث، اما اسلام انسان را جانشین خدا و اشرف مخلوقات می‌داند که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: همه انسان‌ها با فطرت پاک متولد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علوم انسانی غربی بر پایه حیوانیت مدرن است و لذا مبنای تربیتی بر روی شرطی شدن است، وقتی حیوان را با شرطی سازی تربیت کرد، لذا انسان را به عنوان حیوان باهوش معرفی می‌کند و به بیان دیگر انسان را حیوان فرض می‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha